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[techspot]A microplastic scourge: student group might have designed the solution

한국분석과학연구소 2020. 11. 27. 09:12

These students teach tires to tread lightly

By Pete Flint on November 24, 2020, 8:35 AM 21 comments

Forward-looking: A group of design students in London developed a method of capturing microplastic debris from car tires, one of the leading forms of plastic pollution. The solution also allows the user to recycle the collected debris, potentially minimizing annual tire production altogether.

Depending on where you live, the largest contributor to microplastic pollution might surprise you. What comes to mind for most is degrading water bottles, fishing nets, or plastic bags. But one of the leading contributors in the world is actually worn tires.

Microplastics are tiny plastic particles that kick up into the air, coat the environment surrounding roads, enter soil, and rush out to the open ocean. It has been known to stunt fertility, growth and survival in marine life and can be very tricky, if not impossible, to remove from the water once it has entered.

An international team of four design students at Imperial College London recently created a practical method for capturing tire tread wear before it reaches the road, earning them the runner-up prize at the International James Dyson Awards.

 

The method comes in the form of a capsule that sits behind the tire, capturing tiny black rubber particles as they peel off the tire, and can be removed and disposed of properly. The particles can apparently be recycled as new tires, shoe insoles, and even pen ink.

The world reportedly discarded 3 billion car tires in 2019, according to Emission Analytics, and the pollution due to tire wear could be up to 1000 times more impactful to human health and the environment than petrol emissions.

This creative solution serves to inform the public about the issue and hopefully provide the first step to nipping it in the treads.

 

런던의 한 디자인 학생 그룹이 플라스틱 오염의 주요 형태 중 하나 인 자동차 타이어에서 미세플라스틱 파편을 수집하는 방법을 개발했습니다. 또한 이 솔루션을 통해 사용자는 수집된 파편을 재활용하여 연간 타이어 생산을 모두 최소화할 수 있습니다.

 

 

----번역본----

거주 지역에 따라 미세플라스틱 오염의 가장 큰 원인이 당신을 놀라게 할 수 있습니다. 대부분의 사람들에게 떠오르는 것은 물병, 어망 또는 비닐 봉지를 저하시키는 것입니다. 그러나 세계의 주요 기여자 중 하나는 실제로 마모된 타이어입니다.

 

미세플라스틱은 공기 중으로 발산되어 도로 주변 환경을 덮고 흙으로 들어가 바다를 오염시키는 작은 플라스틱 입자입니다. 해양 생물의 번식력, 성장 및 생존을 저해하는 것으로 알려져 있으며, 일단 물에 들어간 후에는 물에서 제거하는 것이 불가능하지는 않더라도 매우 까다로울 수 있습니다.

 

Imperial College London 4 명의 디자인 학생으로 구성된 국제팀은 최근 타이어 트레드 마모가 도로에 도달하기 전에 포착하는 실용적인 방법을 개발하여 International James Dyson Awards에서 2 위를 차지했습니다.

 

이 방법은 타이어 뒤에 있는 캡슐 형태로 제공되며, 타이어에서 벗겨질 때 작은 검은색 고무 입자를 포착하고 제거하고 적절하게 폐기할 수 있습니다. 입자는 분명히 새 타이어, 신발 깔창, 심지어 펜 잉크로 재활용될 수 있습니다.

 

Emission Analytics에 따르면 세계는 2019 년에 30 억 개의 자동차 타이어를 폐기한 것으로 알려졌으며 타이어 마모로 인한 오염은 가솔린 배출량보다 인간의 건강과 환경에 최대 1000 배 더 영향을 미칠 수 있습니다.

이 창의적인 솔루션은 대중에게 문제에 대해 알리고 문제를 해결하는 첫 번째 단계를 제공합니다.

 

https://www.techspot.com/news/87724-student-group-designs-device-stem-microplastic-pollution.html

 

A microplastic scourge: student group might have designed the solution

Depending on where you live, the largest contributor to microplastic pollution might surprise you. What comes to mind for most is degrading water bottles, fishing nets, or...

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